BLACKROLL

12963811_805328112945520_255315655631161289_n

Od niedawna coraz bardziej popularne jest rolowanie nie każdy jednak wie , co z czym się „je ” , po co to robić , jak i tak naprawdę po co mam to robić skoro to boli , a jak wiemy nie lubimy zadawać sobie bólu , pamiętajmy , że ból to tylko nasza słabość , która dzięki rolowaniu stopniowo opuszcza nasze ciało. Jako trenerzy razem z Marcinem szukamy ciągle czegoś innowacyjnego , czegoś co wam – naszym podopiecznym i nam samym pomoże osiągać co raz lepsze wyniki w sporcie i nie tylko ,każdy kto do nas trafia jest od A-Z analizowany , każde spotkanie poprzedza wywiad , czasami ukrywacie przed nami pewne schorzenia i dolegliwości tylko po to ,aby nie odesłać was do specjalisty , otóż to czasami jest niezbędne częściej jednak odsyłamy was do fizjoterapeutów niż lekarzy , dlaczego ?? Ponieważ nie chcemy , szprycować was wiadrami leków przeciwbólowych  a chcemy poprawić waszą sprawność ruchową I nie tylko pracować nad tzw ” rzeźbą ” czy ” masą ” !! co z tego ?? jeśli to będziecie mieć… jeśli nie będziecie do końca sprawni a podstawowe funkcje życiowe jak np. wiązanie butów , schylanie się , siadanie i wstawanie jak również wymiana żarówki w domu mogą stać się dla was ogromnym wyczynem . Tak więc do sedna , w czym pomoże mi rolowanie ??

 

 

CO TO TAKIEGO SMR ??

10336633_811588195612378_566793153713289435_n

SMR z ang.  SELF MYOFACIAL RELEASE czyli autorozluźnianie mięśniowo- powięziowe. Polega na rozluźnianiu napiętych mięśni oraz uwalnianiu punktów spustowych TrP = PUNKT SPUSTOWY ; czyli nadwrażliwych na ucisk, zgrubiałych fragmentów włókien mięśnia szkieletowego , które są źródłem dolegliwości bólowych.  Uciskając konkretny punkt jesteśmy w stanie zmniejszyć napięcie tkanek oraz zlikwidować  punkty spustowe , dzięki czemu przywracamy stan homeostazy ( normalne funkcjonowanie) po prostu pracujemy nad ich dezaktywacją. Przez normalną funkcję należy rozumieć stan , w którym mięśnie są elastyczne  i gotowe do wykonania ruchu ( tu i teraz). Każdy z nas ma takie punkty spustowe , teraz tylko nasuwa się pytanie gdzie i czy mam je aktywne ?? Punkty spustowe są bardzo łatwe do odnalezienia, ze względu na prowokowanie dolegliwości bólowych, najłatwiej : jest to ból odczuwany w momencie ucisku konkretnego punktu w ciele, ale promieniujący i pojawiający się w innym miejscu.

 PO CO MAM TO ROBIĆ SKORO TO BOLI ?? 

Jeśli będziemy pracować nad punktami spustowymi w naszym ciele , doprowadzimy nasze ciało do równowagi , odbudujemy poprawny wzorzec ruchowy, zlikwidujemy dolegliwości bólowe , które pojawiają się w życiu codziennym , tak nawet od 8-godzinnego siedzenia za biurkiem ( odczuwamy ból)  która z takich osób nie narzeka na bolący kręgosłup ??  Sami wiemy z własnego doświadczenia , że samo rozciąganie „stretching ” wykonywany po treningu z reguły albo jest wykonywany niedbale, albo z obserwacji wiemy , że większość osób trenujących nie kończy swojej sesji treningowej rozciąganiem. takie zachowania prowadzą do kontuzji i braku równowagi w naszym ciele. Przyczyną powstawania punktów spustowych i sztywności mięśniowej jest m.in zbyt intensywny trening, nieodpowiednie wzorce ruchowe, zła postawa ciała, nieprawidłowa dieta oraz nawodnienie, brak odpowiedniej regeneracji oraz wiele innych czynników związanych ze stylem życia.

ROLUJ SIĘ NA ZDROWIE- ZNAJDŹ SWOJE NAJSŁABSZE OGNIWO

13012625_807952346016430_3832542129936598232_n (1)

Powód ?? Jest ich kilka m.in : rolowanie poprawia i zwiększa wydajność naszych mięśni, zapobiega kontuzjom i bólom, poprawia krążenie krwi, przyspiesza regenerację organizmu oraz co ważne wzmacnia mięśnie „CORE” ( mięśnie głębokie)

Jak bardzo powinno boleć ??

1170922_811586402279224_193737201590837690_n

max. na 8 🙂 9-10 to zbyt intensywny zakres bólu , bardzo ważne jest, aby podczas rolowania nie odczuwać mrowienie w danym miejscu , jeśli odczuwasz coś takiego, przerwij rolowanie być może był ucisk na nerw.

TRZY RAZY „S” SLOW-SMALL-SOFT

Zawsze roluj się wolno ma to być powolny i cierpliwy automasaż .Powinniście rolować powoli, nie szybciej niż 3-4 cm na sekundę. Jeśli znajdziecie bolące miejsce lub okolicę zatrzymajcie ruch na parę sekund i spróbujcie się rozluźnić. Po 5-30 sekundach ból powinien ustąpić. Z każdym ruchem koncentruj się na różnych , małych partiach  na koniec rozluźnij mięśnie.

KIEDY NIE WOLNO SIĘ ROLOWAĆ ??

  • JEŚLI MASZ OPARZENIA SKÓRY
  • OTWARTE RANY
  • ZŁAMANIE ( KIEDY PO ZŁAMANIU?? WTEDY KIEDY BĘDZIE PEŁNY ZROST)
  • NOWOTWÓR
  • ŻYLAKI ( PAJĄCZKI : TAK)
  • SINIAKI( NIE ROLUJEMY PO SINIAKACH)
  • CIĄŻA ( TAK ALE ROLKA MED)
  • NIE ROLUJEMY STAWU I KOŚCI
  • NIE ROLUJEMY BRZUCHA

A CO PO ROLOWANIU -WRAŻENIA I ODCZUCIA??

Możecie być obolali następnego dnia. Tkliwość jednak powinna stopniowo ustępować. Pamiętajcie, aby nie wykonywać żadnych ciężkich ćwiczeń.  Pamiętajcie o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

12990984_806757572802574_8888580630606974178_n (1)

POLECAMY I ZAPRASZAMY SERDECZNIE NA TRENINGI PERSONALNE Z WYKORZYSTANIEM ROLEK

NATALIA KONTAKT 531 783 110

MARCIN 783 784 110

Przejdź do paska narzędzi