Trening TRX

Trening w podwieszeniu na TRX

20140619_171758-e1409908206438-768x1024

Trening w zawieszeniu polega na wykorzystaniu ciężaru własnego ciała osoby trenującej. Osoba trenująca może wykonywać szereg ćwiczeń na dowolne partie mięśniowe poprzez podciąganie się. Przy wykonywaniu większości ćwiczeń należy trzymać  oba uchwyty zamocowane na końcach taśm nośnych, podczas gdy trzecia taśma jest przymocowana do stabilnego punktu mocowania (może to być hak, drążek rozporowy, drabinka lub każde inne bezpieczne mocowanie).

Trening w zawieszeniu jest treningiem całego ciała, gdyż zawsze angażuje wiele grup mięśniowych (nie jest możliwe całkowite wyizolowanie i ćwiczenie tylko jednej grupy mięśniowej). Największą korzyścią treningu w zawieszeniu jest pobudzanie do pracy mięśni stabilizujących. Powoduje to znaczne wzmocnienie wiązadeł co chroni przed możliwymi kontuzjami podczas wykonywania niekontrolowanych lub nie typowych ruchów kończyn .

Trening w zawieszeniu przypomina trening gimnastyczny z tą jednak różnicą że osoba trenująca  przy pomocy TRX zawsze ma kontakt z podłożem (ręce lub stopy mają styczność z podłożem). Trening w zawieszeniu jest treningiem wymagającym i wymaga od osoby trenującej dużej dbałości o technikę.

Trening w zawieszeniu przy pomocy specjalnie stworzonej do tego celu „lonży” został wymyślony przez byłego amerykańskiego komandosa Randy’ego Hetricka.

20140619_163336-1024x768

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*

Przejdź do paska narzędzi